onsdag den 16. august 2017

Hvad er det?

Jeg starter skoleåret op med en omgang "Piet van Deur" - Hvad er det?

Jeg har gjort musiklokalet klar med vinyl i loftet og covers på væggen. Børnene skal nemlig have et oplæg om musikafspillere gennem tiden.


Herhjemme har jeg for nylig fået en pladeafspiller og en ordentlig bunke plader af min svigermor. Da jeg gik rundt i musiklokalet og hang pladerne op i loftet, kom der et par børn fra 3. klasse ind og spurgte, hvorfor der hænger cd'er i loftet. ;)

Det lille forløb er planlagt til at skulle tage 2 lektioner. Jeg fortæller og viser lidt billeder om grammofonpladen, kassettebåndet, cd'en og mp3/streaming.
Når jeg har fortalt, skal eleverne se, høre og røre ved det hele.
Vi skal se om vi kan høre forskel på de forskellige måder at afspille musikken. Og så skal vi høre musik fra forskellige musikhistoriske perioder.

Jeg tror, det bliver en let og hyggelig start på skoleåret, hvor børnene får øjnene op for, at man kan lytte til musik på andre måder end gennem telefonen, hvor de allesammen hele tiden har adgang til musik.

Forløbet er tilpasset, så jeg kan undervise alle eleverne fra 2.-6. klasse :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar