mandag den 14. august 2017

Årets første morgensang

Igen i år er der morgensang på min skole hver mandag morgen. Der er afsat 25 min., hvor der skal gives beskeder og synges sange.

Ved årets første morgensang er der altid en masse forældre med, så gymnastiksalen bliver fyldt fuldstændig op :) Det er så hyggeligt og jeg ville ønske, det var sådan hver mandag. Det er altså virkelig skønt, når både børn og voksne bakker op om morgensangen og så er der flere stemmer til at fylde rummet med fællessang.

Repertoiret er stort set en gentagelse af den første morgensang fra sidste skoleår.

"Nu er det nu" - vi starter ALTID op med denne opmærksomhedssang. Børnene skal røre sig lidt og når vi har sunget den, så ved de, at nu starter ugen!

"Danmark, nu blunder den lyse nat" - min yndlingssommersang. Den er så rammende og bærer på de smukkeste malerier. Den SKAL bare starte skoleåret ud.

"Gi' os lyset tilbage" - jeg har præsenteret skolen for denne sang og børnene elsker den og så er de blevet rigtig gode til at synge den, så der bliver altid sunget rigtig godt igennem, når den er på repertoiret. Den er vi nødt til at starte med.

"Solsikke" - en lille, sød og nem sang, som jeg ved at både små og store kender. Morgensangen er både for børnehavebørnene og 7. klasse, så det er med at ramme bredt.

"Slutsangen" - vi slutter ALTID af med den samme sang. Det er en rigtig god ide at ramme morgensangen ind med noget genkendeligt. Så slipper man for at tysse og sige en masse unødvendige ord.


Evaluering: Det gik super godt! Børn og forældre sang fint med og der var en dejlig stemning af 1. skoledag :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar