torsdag den 20. april 2017

Skolernes Sangdag vol. 3

Her kommer en opsamling på, hvordan det gik til Skolernes Sangdag.

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden, jeg afholdt koncert i anledning af Skolernes Sangdag. Hvis I vil læse de to første indlæg om tankerne bag og planlægningen af arrangementet, kan I læse det her:http://musikpaaspil.blogspot.dk/2017/02/skolernes-sangdag.html og her: http://musikpaaspil.blogspot.dk/2017/03/skolernes-sangdag-vol-2.html

Det blev et rigtig fint arrangement. Desværre er det lidt svært at trække forældre og personale til mandag morgen, men der var da lidt ekstra publikum end der plejer til morgensang. Alle musikholdene var meget spændte og havde glædet sig til dagen.

De sang rigtig fint allesammen! Min favorit var min egen 1. klasse, som sang "Her bor jeg". Deres tegninger havde jeg scannet ind og så kørte de i et powerpointshow imellem børnene, mens de sang. Jeg fik en kollega til at skifte, så tegningerne passede til teksten, der blev sunget.
Herunder kan I se 3 udvalgte billeder:




Børnenes egen favorit virkede til at være "Flower power tøj" sunget af 5. klasse. Jeg havde lavet en lille dans til og den blev et hit hos de børn, som ikke sang sangen :) Dejligt, at sangene kunne smitte af på musikholdene.


Jeg hørte fra nogle af de andre lærere, at de var meget imponerede over "Jeg har fanget mig en myg", som 2.-3. klasse optrådte med. Det var virkelig også mega sejt!! Jeg var syg ugen op til koncerten, så vi nåede kun at øve ganske hurtigt fredagen inden. Jeg forlanger meget af børnene, når de skal optræde og de kan som regel leve op til det. Jeg fortalte dem, at vi legede, at de var professionelle musikere og jeg var deres dirigent. Jeg byggede en lille fortælling op omkring scenariet "Professionel Musiker" og det skabte stor koncentration og gjorde børnene ivrige efter at performe. Det var super fedt!

I min optik er det vigtigt at være ambitiøs på børnenes vegne. De kan meget mere end man tror! :)

Jeg så ikke programmet "Skolernes Sangdag", da jeg havde fri den dag, men jeg synes, vores version af dagen har været en succes! Det skal gentages! :)

Her er et link til skolens facebookside, hvor der ligger videoer fra arrangementet:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100010614827028&fref=ts

Ingen kommentarer:

Send en kommentar