mandag den 27. februar 2017

Skolernes sangdag

Sidste år (mit første år som lærer) sørgede jeg for, at skolen deltog i Skolernes Sangdag, som er den årlig tilbagevendende begivenhed, som DR lancerer. Det er et rigtig fint arrangement, som giver ny inspiration til sangvalg til børnene og selve udsendelsen om fredagen er en god anledning til at samle hele skolen.

I år har jeg ferie på dagen for DR's udsendelse, men jeg har stadig rigtig meget lyst til at lave noget med sangene og ungerne. Så jeg har valgt at gå alternativt til opgaven :)
Der er 7 sange. 2 af sangene har jeg valgt, at eleverne skal synge som fællessang og de resterende 5 har jeg uddelt til hvert musikhold. Hvert hold skal på forskellig vis synge/fremføre en sang.
Vores sangfest kommer til at foregå om mandagen og så har jeg opfordret mine kollegaer til at samles om fredagen og se Skolernes Sangdag på DR, hvor børnene så kan synge med på sangene.

Jeg skriver nærmere om mine planer i et senere indlæg!

Billedet er lånt fra dr.dk/skolernessangdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar